sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Tämä ei ole uudenvuodenlupaus

En ollut tyytyväinen viime kuvaussession satoon, tai oikeammin sanottuna, sain pienen reality checkin miltä vartaloni näyttää. Niinpä päätin ruveta liikkumaan enemmän. 

Kuusi päivää uudesta vuodesta on tarpeeksi kaukana vuodenvaihteesta, joten tämä ei ole yksi niistä kuluneista uudenvuodenlupauksista, jotka eivät tule toteutumaan. En tosin siltikään tiedä, kuinka kauan jaksan pitää tätä uutta tapaani yllä, mutta minua motivoi ainakin se, etten ole kuitenkaan ylipainoinen, eli minulla on realistiset mahdollisuudet nähdä ja tuntea tuloksia melko pienellä vaivalla. Treenin ei siis tarvitse olla mitenkään tapporankkaa.

Pari postausta aiemmin lupasin itselleni aloittaa tankoilun taas uudestaan tänä vuonna. Viimeksi olen ollut aktiivinen tangolla viime maaliskuussa, ja sen jälkeen on ollut useiden kuukausien taukoja niin, etten ole koskenutkaan tankoon. Syy, miksi en ole jatkanut aiemmin, on se, että kuntoni on nyt niin rapistunut, että parin pyörähdyksen tai invertin jälkeen minulle tulee paha olo. Syy, miksi intoni alunperin lopahti oli mm. se, etten enää tuntenut edistyväni mitenkään. Olen ollut jumissa samoissa liikkeissä, ja uusien liikkeiden opettelu ei tuota juurikaan tulosta (esim. aysha, jota olen tavoitellut... 2 - 2 ja ½ vuotta). Tuntuu että kaikki muut ovat paljon parempia, enkä minä koskaan tule yltämään sille tasolle.

Toinen liikunnan muoto jota alan harrastaa, on kävely. Ihan vaan tepastelu. Kävely auttaa ainakin minua hoikistumaan, etenkin ongelma-alueeltani, lantio-peppu-reisi-kohdasta. Taannoin kävelin aina kouluun, ja koulusta kotiin ja matkaa kertyi 5 km/päivä. Olin silloin hoikemmassa kunnossa kuin ikinä ennen.

Loppuupahan tämä itsesääli, kun saan jotain tekemistä itselleni, enkä istu ihan koko päivää koneella vikisemässä, kuinka olen ruma ja läski ja yksinäinen. :D

Spagaatti ei ole tämän kauempana näin pitkän tauon jälkeen. Pahoittelut surkeasta kuvasta. 

Spagetti parhaimmillaan, melko tasan vuosi sitten. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti